Årsmöte i Mariestadsbygdens moderatförening

Anita Ahl och Sten Bergheden avtackar förre ordförande Lars Samuelsson

Mariestadsbygdens moderatförening har haft årsmöte den 24 februari i MBK:s klubbstuga. Årsmötet var mycket välbesökt och innehöll många bra framtidsdiskussioner om bl a att partiet kommer att arbeta brett med att ta fram ett program för hur Mariestad kan utvecklas och växa med en politik som tar vara på Mariestads alla möjligheter. Fler medlemmar och engagerade innebär också behov av fler utbildningsinsatser för framtida förtroendevalda vilket kommer att genomföras under året.
Riksdagsledamoten Sten Bergheden valdes till ny ordförande efter Lars Samuelsson, och Charlotte Mattsson omvaldes till vice ordförande. Självskriven ledamot i styrelsen är oppositionsrådet Johan Abrahamsson, KF-gruppledaren  och en representant för MUF. Övriga ledamöter omval: Monica Öhlund, Anita Ahl, John-Gunnar Nilsson, Ingbritt Andersson, Erik Ekblom, Marianne Aldén. Nyval av ledamöter: Gunnila Norrman, Lars Arestrand, Johan Magnusson.
Efter årsmötesförhandlingar och god mat bjöd den välkände Skaraborgsjournalisten Carl Thulin på mycket uppskattad underhållning där både musik, sång och roliga historier ingick.